DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2020.2.24

ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗПОДІЛУ ШВИДКОСТІ РУХУ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ НА МІСЬКИХ ВУЛИЦЯХ

Peter Horbachov, Vu Dic Minh, Ihor Shtanko

Анотація


Проблема. Метою досліджень швидкості руху транспортних засобів є визначення загальних тенденцій швидкості, визначення її раціональних меж, оцінка рівня безпеки руху, прогнозування обсягу викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря та інтегральна оцінка часу поїздки в міських мережах, що враховує випадковий характер цієї величини. Особливої актуальності задача її оцінки набуває в міських умовах, коли умови руху не можуть вважатися вільними. Виникаючі тут транспортні ситуації часто обмежують простір і час для здійснення маневрів, так само як і скорочують набір маневрів для водіїв. Різна реакція водіїв на виникаючі в русі складності можуть призводити до зростання рівня випадковості швидкості, що вимагає дуже уважного ставлення до параметрів її розподілу. Попередні дослідження в цьому напрямку підтвердили такі тенденції, але не дозволили зробити остаточних висновків про характер розподілу швидкості транспортних засобів на міських вулицях. Мета. Перевірити справедливість гіпотези про можливість описання коливань швидкості руху однотипних транспортних засобів в різних умовах гамма-розподілом. Методологія. Статистична оцінка фактичних значень швидкості руху транспортних засобів перед стоп-лінією міського регульованого перетину доріг за допомогою теоретичного закону розподілу та регресійного аналізу зв’язку між математичним сподіванням та параметром форми гама розподілу швидкості руху. Результати. Підтверджено справедливість гіпотези про можливість використання гамма-розподілу для опису коливання значень швидкості руху однотипних транспортних засобів в різних умовах. Оригінальність. Проведено оцінку швидкості автомобілів та мотоциклів в нових умовах руху. Практична значущість. Отримані результати дозволяють підвищити точність прогнозів швидкості руху в аналітичних та імітаційних моделях функціонування транспортних мереж.

Ключові слова


швидкість руху; автомобіль; мотоцикл; регульований перетин; випадкова величина; закон розподілу

Повний текст:

PDF

Посилання


Cascetta, E., (2001), Transportation Systems Engineering: Theory and Methods, Springer US, Boston, 710 p.

Govoruschenko, N.Ya., (2011), System engineering of automobile transport (calculated methods of researching), Monografi-ya, KhNADU, Kharkiv, 292 p.

Makarichev, A.V., (2019), “Distribution of automobile speed in the stop-line front of the urban signalized intersection”, Vestnik Harkovskogo natsionalnogo avtomobilno-dorozhnogo universiteta, KhNADU, Kharkiv, No. 85, pp. 107-116.

Makarichev, A.V., Horbachov, P.F., Min, V.D. and Horbachova, V.A., (2019), “The influence of carriageway width on the automobile speed in city conditions”, Avtomobilnyiy transport, KhNADU, Kharkiv, No. 43, pp. 93-102.

Berry, D.S. and Belmont, D.M. (1951), “Distribution of vehicle speeds and travel times”, Proc. Second Berkeley Symp. on Math. Statist. and Prob., Univ. of Calif. Press, California, pp. 589-602, available at:

https://projecteuclid.org/euclid.bsmsp/1200500257

Maurya, A.K., Dey, S. and Das, S. (2015), “Speed and Time Headway Distribution under Mixed Traffic Condition”, Indian Institute of Technology Guwahati, India, 19 p.

Minh, C.C., Sano, K. and Matsumoto, S. (2005), “The speed, flow and headway analyses of motorcycle traffic”, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol. 6, pp. 1496-1508.

Nguyen, Cao Y, Minh, C.C., Sano, K. and Matsumoto, S. (2009), “Motorcycle Equivalent Units at Road Segments under Mixed Traffic Flow in Urban Road”, Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol. 7, 14 p.

(2010), Traffic rules, Resolution of Cabinet of Ministers of Ukraine.

Gnedenko, B.V., Belyaev, Yu.K. and Solovev, A.D. (1965), Mathematical methods in reliability engineering, Science, Mos-cow, 524 p.

Rao, A.M. and Rao, K.R., (2015), “Free Speed Modeling for Urban Arterials – A Case Study on Delhi”, Periodica Polytechni-ca Transportation Engineering, No. 43(3), pp. 111-119.

Dhamaniya, A. and Chandra, S. (2013), “Speed Characteristics of Mixed Traffic Flow on Urban Arterials”, International Jour-nal of Civil, Environmental, Structural, Construction and Architectural Engineering, Vol. 7, No. 11, pp. 883-888.

(2012), Free speed survey 2011 (Urban and Rural), Research Department, Road Safety Authority, Ireland, 50 p.




Copyright (c) 2020 Peter Horbachov, Vu Dic Minh, Ihor Shtanko